mothers day 152043 640

   Kiedyś każdy z nas był dzieckiem i pamięta, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywają dziadkowie. Obchodzone 21 stycznia Święto Babci i dzień później Święto Dziadka to symboliczna uroczystość w kalendarzu naszej szkoły.

   Tak naprawdę każdego dnia w roku, dziadkowie myślą i troszczą się o swoje wnuki. To właśnie oni potrafią cierpliwie wysłuchać zwierzeń i marzeń.

Uroczystość w naszej szkole odbyła się 22 stycznia 2024r. i została przygotowana przez uczniów klas I-III. W pięknie udekorowanej sali, nasi artyści z przejęciem prezentowali swoje umiejętności teatralne, recytatorskie i wokalne. Goście wysłuchali czułych słów kierowanych pod ich adresem oraz otrzymali piękne serduszka z masy solnej wykonane samodzielnie przez ich pociechy. Na zakończenie występów Pani Dyrektor w ciepłych słowach podziękowała dzieciom i nauczycielom za przygotowany program oraz pogratulowała czcigodnym dziadkom wspaniałych wnucząt. Życzyła Seniorom wielu szczęśliwych lat  w zdrowiu i pogodzie ducha.
Uroczystość zwieńczył słodki poczęstunek, przygotowany przez Rodziców, podczas którego nie brakowało okazji do rozmów i wspomnień.


valentine-297033_640.png

   Dziękujemy wszystkim Babciom i Dziadkom

valentine 297033 640za ich bezgraniczną miłość, dobroć

i życzymy Im dużo, dużo zdrowia oraz długich lat życia.

 4 ozdobnik

 

Agencja Historyczna ARKONA przedstawia ofertę żywej lekcji historii "Jak to Sobieski pod Wiedniem wojował"

Spektakl przeznaczony jest dla szkół podstawowych (od I do VIII klasy) oraz grup przedszkolnych. Poziom przedstawienia dostosowany jest do odbiorców, z którymi pracujemy. Koszt lekcji to 7zł/uczeń, minimalna kwota to 400 zł (jest to też oferta dla małych szkół do 60 dzieci). Z pewnością bezpośredni kontakt ze strojami oraz replikami przedmiotów z omawianej epoki, w sposób pozytywny zachęcą dzieci do poznawania historii. Będziemy za 2 tygodnie na terenie Państwa powiatu z zajęciami. Liczymy na owocną współpracę!

1

sign 7960620 640 (Kopiowanie)


      Dnia 18 stycznia uczniowie klas starszych przygotowali materiały związane z zagrożeniami wynikającymi z nadmiernego korzystania z telefonu przez dzieci. Przedstawili je w formie prezentacji  podczas zebrania z rodzicami, w obecności nauczycieli i przedstawicieli funkcjonariuszy policji Komendy Powiatowej Policji w Ostrowie Wielkopolskim. 
    Opowiedzieli o dobrych i złych stronach smartfonów i ich wpływ na zdrowie. Zachęcali do aktywności fizycznej, czytania książek, spotkań z przyjaciółmi. Dowiedzieliśmy się również, że 15 lipca obchodzony jest Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Prezentacja wzbogacona była liczną grafiką, zdjęciami, memami, filmem, pozwalając lepiej zrozumieć, co uczniowie pragnęli przekazać. 
     Następnie głos zabrali policjanci z Wydziału Śledczego, Działu do Spraw Cyberprzestępczości. Na co dzień zmagają się z niebezpieczeństwami wynikającymi z nieodpowiedzialnego korzystania z Internetu przez dzieci i młodzież. Funkcjonariusze wyjaśniali, jak bronić się przed cyberprzemocą i nie stać się ofiarą oszustów internetowych. Mówili również o odpowiedzialności prawnej nieletnich w sytuacjach agresji i przemocy wobec rówieśników.
    Uczniowie podziękowali policjantom wręczając im dyplom i zakładki do książek, wykonane w ramach szkolnych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu. Spotkanie przyczyniło się do wzrostu świadomości niebezpieczeństw czyhających na dzieci i młodzież w wirtualnym świecie.


Dziękujemy naszym uczniom:

Mai Wlazło, Zuzannie Walas, Krzysztofowi Pyrce, Franciszkowi Flajszer i Jakubowi Nowaczykowi

za poświęcony czas po lekcjach, zaangażowanie i odpowiedzialne podejście do wykonania zadania.

Przygotowany pokaz wzbudził pozytywne wrażenie na słuchaczach.

Jesteśmy z Was dumni! Brawo!

people 4894818 640 (Kopiowanie)

Zapraszamy na relację z wyjazdu na lodowisko :D

19

 

SPOTKANIE Z ABSOLWENTAMI

   Dnia 17.01.2024 (środa) przyszli do naszej szkoły absolwenci: Patryk Pyrka i Kacper Maślak. Byli uczniowie tej szkoły, opowiedzieli nam, jak ich życie zmieniło się po wyjściu ze szkoły podstawowej. Udzielili wskazówek, jak się uczyć skutecznie. Pod koniec tego spotkania zrobiliśmy podsumowanie naszych ambicji. Z boku sali stała tablica, na której był przedstawiony człowiek ambitny bądź nieambitny. Każdy z nas miał stanąć po tej stronie, którą uważał za właściwą dla siebie. Wszyscy uczniowie, jak i nasi absolwenci stanęli po stronie ambitnej, co zostało udokumentowane wspólnym zdjęciem. Na sam koniec podziękowaliśmy im za przyjście i poświęcony dla nas czas.  

                                              Autor: Wiktoria Burg

9

 

 WYCIECZKA ŚLADAMI POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH

18

      16 stycznia uczniowie klas 4-8 wybrali się na lekcję historii w terenie, dotyczącą Powstania Wielkopolskiego. Jednak za nim opuściliśmy mury szkoły klasa VII przygotowała patriotyczny apel poświęcony 105. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.  Podczas apelu cała społeczność była zaangażowana, bo wspólnie śpiewaliśmy pieśni patriotyczne, ubrani byliśmy na galowo, a jeszcze wcześniej każdy uczeń klas IV-VIII wykonał powstańczą czapkę, którą założył na głowę podczas apelu.
    Potem udaliśmy się do autokaru i odwiedziliśmy Granowiec, Odolanów oraz Bogdaj. Pan Mirosław Ostojak, który jest nauczycielem historii w szkole w Granowcu, opowiedział nam o przebiegu powstania na terenach naszej najbliższej okolicy.
    W Odolanowie mogliśmy zobaczyć mural, który przedstawiał osoby biorące udział w powstaniu wielkopolskim. Zapaliliśmy również znicz pod pamiątkową tablicą na jednym z budynków, w którym stacjonowało dowództwo oddziałów powstańczych. 
   Na końcu wycieczki odwiedziliśmy groby żołnierzy poległych w powstaniu, którym również zapaliliśmy znicze. Było to dla nas wspaniałe, edukujące doświadczenie o historii naszych okolic.

                                              Autor: Maja Wlazło

1

      W bieżącym roku szkolnym realizujemy innowację pedagogiczną „Słówko tygodnia”. Jako główny cel zakłada ona wzbogacanie słownictwa uczniów oraz wzbudzenie zainteresowania językiem ojczystym. Polega na cotygodniowym wprowadzaniu „słówka tygodnia” i podejmowania z nim różnych działań – sprawdzenia znaczenia wyrazu, wyszukiwania synonimów, używania w wypracowaniach i wypowiedziach ustnych. Do tej pory uczniowie poznali takie słowa jak: obligatoryjny, tudzież, bynajmniej, infantylny, ambiwalentny, pretensjonalny, konwersacja, abstrahować, obiektywny, emanować. Zachęcamy również rodziców do włączenia się w akcję, zapoznawania się ze słówkami i używania ich w codziennych rozmowach z dziećmi.