drzewo przyjazni

   Dnia 9 lutego Samorząd Uczniowski podsumował całotygodniową akcję, która miała przypomnieć jak ważna w naszym życiu jest przyjaźń. Tego dnia również nasze Drzewo Przyjaźni było gotowe. Każdy miał w jego przygotowaniu swój wkład. Na zajęciach z wychowawcą rozmawialiśmy o cechach dobrego przyjaciela i zastanawialiśmy się czy mamy jakich bohaterów w swojej klasie. Okazało się, że w każdej klasie jest ktoś, kto w pełni zasługuje na tytuł Najlepszego Przyjaciela.

 

   W trosce o bezpieczeństwo naszych uczniów 9 lutego odbył się apel, podczas którego klasa 8 przypomniała zasady bezpiecznego zachowania w czasie ferii zimowych.

Uczniowie przygotowali prezentację w której poruszyli tematy związane z  bezpiecznym wypoczynkiem w domu i poza nim. W przygotowanie apelu włączyli się również uczniowie klasy 6 i 7 przygotowując komiksy w wersji elektronicznej. Scenki pokazywały zasady bezpiecznego zachowania w internecie, zawierania znajomości online i bezpiecznego poruszania się na drodze. W akcję włączyły się również klasy 1-3 prezentując prace plastyczne z radami i przestrogami na ferie, a uczennice klasy IV przypomniały instrukcję powiadamiania służb ratunkowych w razie wypadku.
Podsumowaniem spotkania było wręczenie uczniom zawieszek z numerami służb ratunkowych, przygotowanych przez uczennice klasy 8.

   Wierzymy, że wspólne działania przyczyniły się do wzmocnienia naszej odpowiedzialności za bezpieczne zachowania, gwarantujące udany wypoczynek.

   Życzymy wspaniałych  przygód 

i do zobaczenia za dwa tygodnie:)


ferie_zimowe1.png    ferie zimowe2

 

   Dnia 8 lutego 2024 roku odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas I-III oraz IV-VIII. Dzieci miały możliwość zaprezentowania przygotowanych strojów przed kolegami i koleżankami z klas. Wszyscy uczniowie radośnie bawili się przy dźwiękach znanych utworów muzycznych oraz chętnie brali udział w przygotowanych zabawach.

Podczas zabawy tanecznej i wspólnym poczęstunku, przygotowanym przez Radę Rodziców, uczniowie miło spędzili swój czas.

Uczniom klasy VIII dziękujemy za przygotowanie oprawy muzycznej.

balon_2.pngbalon_1.png 

ksiazka

„(…)tylko to, co w nas jest już uładzone, dojrzałe, nadaje się do wypowiedzi, a cała reszta, czyli niedojrzałość nasza jest milczeniem”.

Witold Gombrowicz

   Słowa, to właśnie one sprawiają, że jesteśmy tacy, jacy jesteśmy. Wiersze to ścieżki, po których możemy się kierować od początku do końca naszej drogi. 
   Jest wiele rodzajów liryki, o czym mogło przekonać się jury podczas Szkolnego Konkursu Recytatorskiego, który odbył się 7 lutego br. Uczniowie klas I-VIII udowodnili, że poezja nie tylko uczy, ale także bawi i wzrusza. 
   Zmagania konkursowe przebiegały w miłej atmosferze, każdy był pogodny i uśmiechnięty, a do recytacji szedł z podniesioną głową. Usłyszeliśmy wiersze m.in. Julina Tuwima, Jana Brzechwy, Marii Terlikowskiej, Wandy Chotomskiej, Adama Mickiewicza oraz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. 
   Do Gminnego Konkursu Recytatorskiego, który odbędzie się w Granowcu, zakwalifikowali się: Sonia Glamozdenko (kl. III), Hanna Stachowiak (kl. II), Kornelia Tacik (kl.V), Zuzanna Walas (kl. VI), Jakub Galbierczyk (kl. IV), Laura Antoniak (kl. VII) oraz Maja Wlazło (kl. VII).
   Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 

   Uczniowie klasy drugiej i trzeciej na zajęciach przyrodniczych poznawali tajniki budowy człowieka. Ćwiczenia polegały na utrwaleniu organów mieszczących się wewnątrz ludzkiego ciała. Ułatwieniem pracy było korzystanie z modelu anatomicznego człowieka, dzięki któremu mogli odkrywać, dotykać poszczególne narządy, uczyć się ich nazw i lokalizacji.
Korzystając ze zdobytych informacji uczniowie na koszulkach projektowali i rysowali najważniejsze narządy wewnętrzne.

   Taka praktyczna lekcja bardzo dzieciom się podobała, a po założeniu koszulek każdy wiedział, gdzie umiejscowione jest serce, płuca, żołądek, wątroba, jelita.

BUDOWA CZŁOWIEKA

 

ptaki zima

 

     Uczniowie klasy czwartej własnoręcznie wykonali karmniki dla ptaków, wykorzystując do tego celu rolki po papierze, kartoniki,  sznurek, smalec i ziarno. Wykonanie tego zadania uwrażliwiło dzieci na los ptaków zimujących w Polsce oraz uświadomiło konieczność ich prawidłowego dokarmiania

czytanie

    „Mikołajek” to jedna z propozycji książkowych w kanonie lektur szkolnych, niezwykle lubiana przez dzieci. Przygody małego łobuziaka i jego kolegów zachwyciły także uczniów klasy czwartej, którzy podjęli się realizacji projektu edukacyjnego „Czytamy, słuchamy – audiobooki nagrywamy”. Po zorganizowaniu plebiscytu na najciekawszy rozdział, przystąpiliśmy do wykonania prac plastycznych przedstawiających tytułową postać. Następnie uczniowie doskonalili technikę głośnego czytania, zwracając szczególną uwagę na prawidłową artykulację, dykcję, akcentowanie, przestankowanie oraz intonowanie. Pracowaliśmy również nad odpowiednią interpretacją tekstu: przekazywaniem adekwatnej intencji, melodyki oraz  emocji zawartych w tekście. Na koniec połączyliśmy  czytelnicze i technologiczne kompetencje, tworząc audiobooka.