magnes podkowa

      Dnia 31 stycznia na zajęciach przyrodniczych uczniowie klasy 2 i 3  poprzez doświadczenia i obserwacje poznali właściwości magnesu. Uczniowie eksperymentowali z magnesami, sprawdzali jakie przedmioty przyciągają. Obserwowali jak zachowują się dwa magnesy zbliżone do siebie różnymi stronami; odpychały się albo przyciągały.
     Wykorzystując szklankę z wodą oraz metalowe przedmioty badali, czy można za pomocą magnesów wyjąć je. Zauważyli, że siła przyciągania magnesu działa także przez szkło i wodę. Podczas lekcji uczniowie korzystali ze sprzętu dostarczonego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, zestaw „Magnetyzm-zestaw do pokazowych ćwiczeń” zawierający m.in. magnesy sztabkowe, podkowiaste, igły magnetyczne.
    Zajęcia bardzo podobały się uczniom, widać ich radość z możliwości eksperymentowania i działania. Obiecali, że w domu  przeprowadzą doświadczenie i sprawdzą jakie przedmioty będą przyciągane przez magnes.

kolaz magnez

 

                               telefon                      telefon1.png                  

             

   Dnia 26 stycznia uczniowie klasy VII przygotowali apel na temat bezpiecznego korzystania z telefonu w ramach DBI czyli Dnia Bezpiecznego Internetu.

Najpierw klasa  uświadomiła wszystkim, że już od przedszkola dzieci mają dostęp do telefonu oraz styczność z hejtem i przemocą w sieci. Następnie opowiadali co tracimy, jeśli zbyt dużo przebywamy w wirtualnym świecie, oraz jakie uczucia i emocje towarzyszą nam podczas używania telefonu.

Później nauczyliśmy się jak wyłączyć kamerkę i mikrofon, ponieważ są one łatwym celem dla hakerów. W dalszej części poruszyli temat sztucznej inteligencji, czyli AI  oraz zagrożenia i wyzwania z nią związane.
Pokazali jak ochronić się przed wirusami, zapoznali z zasadami savoir vivre, czyli dobrymi manierami w kontaktach telefonicznych. Przypomnieli również o numerze zaufania dla dzieci i młodzieży (116 111) pod który można dzwonić, kiedy czujemy się bezsilni.

   Na końcu obejrzeliśmy krótki filmik pokazujący, jak będzie wyglądać świat jeśli wszyscy ludzie będą za bardzo zaangażowani w wydarzenia wirtualne niż w realne. Ten apel był dla wszystkich bardzo pouczający i ukazał nam jak niebezpieczny jest świat, w którym spędzamy tyle czasu.

Autor: Laura Antoniak, Krzysztof Pyrka