KOMUNIKATY

 

ZASADY ZACHOWANIA W CZASIE LEKCJI ON- LINE

Przygotowanie do lekcji online:

  1. Zadbaj o to, aby znaleźć w domu pomieszczenie, miejsce, w którym nikt nie będzie Ci zakłócał spokoju (nie będzie wchodził, przechodził, nie będzie słychać odgłosów życia domowego, włączonego telewizora itp).

  2. Pamiętaj, że podobnie jak w filmach ważny jest też „drugi plan”. Zadbaj, aby w kadrze za Twoimi plecami panował porządek.

  3. Jeśli masz, przygotuj słuchawki - wystarczą te od telefonu - podłącz je.

  4. Powiadom domowników o czasie trwania lekcji. Poproś, by nie przeszkadzali podczas jej trwania.

    5. Przygotuj potrzebne do lekcji materiały: książki, zeszyty, zeszyty ćwiczeń, przybory do pisania, przygotowane prace, itp.

    6. Grupę na ZOOM organizuje nauczyciel i to on zaprasza do niej poszczególnych uczestników. Sprawdź, jaki jest kod dołączenia do spotkania. Możesz przyłączyć się kilka minut przed planowanym czasem. Pamiętaj, że twoja nazwa użytkownika musi pozwolić nauczycielowi na zidentyfikowanie ciebie – jeśli nie chcesz podawać pełnych danych- może to być twoje imię i pierwsza litera nazwiska. Niedozwolone jest używanie szyfrów i dziwnych nazw.

 

Podczas zajęć:

Aby lekcja przebiegała sprawnie, bez zakłóceń, bez niepotrzebnego przedłużania się
(i tym samym nie była nudna), należy pamiętać o przestrzeganiu kilku podstawowych zasad:

 

  1. Wyłącz Twój mikrofon na platformie (znajdź symbol mikrofonu i kamery, jeśli któryś
    z nich klikniemy i zostanie przekreślony; czerwona linia oznacza to, że wyłączyliśmy mikrofon = nie słychać nas lub obraz = nie widać nas).

  2. Jeżeli chcesz się zgłosić np. do odpowiedzi możesz to zgłosić w umówiony przez nauczyciela sposób. Jeśli nauczyciel udzieli ci głosu, wtedy ponownie kliknij symbol mikrofonu aby wszyscy Cię mogli usłyszeć.

  3. Słuchamy wypowiedzi nauczyciela, jego poleceń i wskazówek (lekcja tego typu szczególnie wymaga ciszy i spokoju).

  4. Pamiętamy o tym, żeby kamerka była włączona przez całe zajęcia.

  5. Pamiętajmy, że zajęcia prowadzi nauczyciel i to on udziela głosu poszczególnym uczestnikom lekcji.

  6. Jeśli chcesz o coś zapytać lub zgłosić problem możesz użyć opcji chatu. Pamiętaj jednak, że nie służy on do swobodnych pogawędek z kolegami – na to będziesz mieć czas na tzw. przerwie.

  7. Żeby nie rozpraszać uwagi uczestników zajęć i nie utrudniać komunikacji w czasie trwania lekcji siedzimy spokojnie na swoich miejscach (nie kręcimy się, nie wstajemy z miejsca itp.)

  8. W czasie lekcji obowiązuje zasada wzajemnego szacunku:
    - słuchamy osoby mówiącej,
    - zgłaszamy chęć odpowiedzi,
    - nie przerywamy sobie nawzajem,
    - odnosimy się do siebie kulturalnie,
    - dajemy sobie prawo do popełnienia błędu - bez krytyki, wyśmiewania i nieprzyjemnych komentarzy.

  9. Nie nagrywamy lekcji w całości ani jej fragmentów. Jest to niezgodne z prawem.

  10. Po skończonej lekcji nauczyciel może wam dać kilka minut na rozmowy z kolegami, podobnie jak to robicie na przerwie szkolnej. Pamiętajcie, że nie zwalnia was to od kulturalnego zachowania.


Liczymy, że dzięki Waszemu zachowaniu i zaangażowaniu lekcje online będą ciekawym
i przyjemnym doświadczeniem zarówno dla innych uczniów jak i nauczycieli.

Co w razie kłopotów technicznych?

  1. Zachowaj spokój, nie krzycz: „nic nie słyszę”, „nic nie widzę” itp. Niestety trudno będzie nauczycielowi w czasie trwania lekcji udzielić ci wsparcia technicznego. Możesz napisać o swoich problemach po skończonych zajęciach lub poprosić o poradę nauczyciela informatyki lub twojego dostawcę Internetu (jeśli podejrzewasz, że problem dotyczy łącza internetowego).

  2. Jeżeli masz częsty problem z brakiem obrazu lub dźwięku sprawdź szybkość swojego Internetu: https://www.speedtest.net/

  3. Pamiętaj, NIEOBECNOŚĆ należy usprawiedliwić wysyłając wiadomość do nauczyciela np. przez VULCAN.

 

Projekty

 80- w roku szkolnym 2016/2017 Szkoła realizuje innowację pedagogiczną „Książka oknem na świat”

 

 

Prowadzimy jawny rejestr zbiorów danych osobowych

 

 

8 -W roku szkolnym 2015/2016 Szkoła realizuje innowację pedagogiczną ,,Listy budują więzi"

 

 

530- W roku szkolnym 2014/2015

i 2015/2016 Szkoła realizuje innowację pedagogiczną  „Kultura słowa tarczą bezpieczeństwa”